Pentru ca o companie sa-si desfasoare activitatea in mod corespunzator, este necesar sa fie monitorizata de un program inteligent, care tine evidenta tuturor statisticilor. Un astfel de software este util mai ales pentru latura de management a proiectului, astfel incat sa se atinga toate obiectivele dorite.
Unul dintre programele care pot fi folosite este chiar Agile, potrivit pentru mediul dinamic si schimbator al unei afaceri. Astfel, sarcinile repetitive si obositoare din cadrul managamentului de proiect sunt asigurate de sistem, in timp ce angajatii isi pot indrepta atentia mai mult catre interactiunea cu clientii. Din acest motiv, mediul de lucru devine eficient si stimulant.
Cate metodologii Agile exista si cum o poti alege pe cea potrivita?
1. Scrum
Scrum este o metodologie Agile care se adreseaza, in principiu, managementului, avand un proces iterativ de functionare. Se utilizeaza pentru companiile cu activitate dinamica, in care cerintele se schimba constant. Astfel, exista mai mult timp pentru interactiunea cu clientii, iar toata munca este rezolvata eficient si mult mai rapid.
2. Extreme Programming
Extreme Programming intra tot in arsenalul metodologiilor Agile, contribuind la dezvoltarea unui software eficient in identificarea si optimizarea unui set de valori sau practici folosite pentru solutionarea unei probleme. Se utilizeaza in combinatie cu Scrum pentru obtinerea unor rezultate de-a dreptul remarcabile.
3. Agile Kanban
Agile Scrum reuseste sa inregistreze date cronologic pentru o scurta durata, in timp ce Agile Kanban reuseste sa tina evidenta datelor pentru o durata mai lunga de timp. Cu toate acestea, metodologia Agile Kanban poate sa permita introducerea schimbarilor fara ca firul cronologic sa fie afectat, fiind de un real ajutor pana cand proiectul ia sfarsit.
In cazul in care angajatii nu au un anumit termen-limita pentru sarcinile pe care le au de desfasurat, nu stiu in ce ordine sa le rezolve si, cu atat mai mult, nu stiu care sarcina este mai urgenta.
In concluzie, metodologiile Agile aduc partea lor de contributie pentru o gestionare adecvata a companiei, dar si a proiectelor preluate, astfel incat totul sa decurga in parametri optimi, iar rezultatele obtinute sa fie conform asteptarilor create.